monday breakfast

Hej och godmorgon! Atm sitter jag och äter detta. Smoothiebowl gjord på turkisk yoghurt, Alpros kokosmjölk, hallon och mango. Toppat med granola och lite annat gott! Till det en ingefärashot och kaffe såklart. Iallafall en av de bättre frukostarna jag ätit.
Dagens planer är inte mycket. Ibland finns det en fördel med att nästan alltid jobba lördagar - man är ledig måndagar, nästan jämt. Är faktiskt skönt ibland att man nästan är helt själv som är ledig! Man slipper söndagsångesten haha.

Nu tänkte jag bara sitta här i köket, äta frukost och lyssna klart på podden jag nyss slog igång. Senare tänkte jag träna och ikväll blir det bio med Emmelie. Skööön måndag.
Hoppas ni får en fin måndag!

min helg

Helgen är redan över, men är inte ledsen för det då det varit ett par händelserika dagar. I fredags jobbade jag några timmar och efter det åkte jag, mamma och mina systrar på Melodifestivalens genrep! Riktigt kul var det, har nämligen aldrig varit på något sådant förut. Lördag jobbade jag och därefter hängde jag hos Johanna och Tim, vi åt hämtmat och såg mello. Lite senare åkte jag och Johanna till Hannes för att basta med han och Laban. Himla rolig kväll ändå!

Idag har vi varit på brunch, och sedan bara städat och tvättat. Nu inväntar jag Laban som snart kommer hem sedan tänkte vi börja se en ny serie! Det var allt för mig och min lilla helg, godnatt hörni!

23 februari

Hello! Igår och idag har jag varit ledig, och sjuk... Vaknade upp igår och mådde inte alls bra, hostar som bara den och är allmänt hängig i huvudet. Iallafall så har jag spenderat senaste dygnet hemma hos mina föräldrar. Laban åkte iväg på jobb och sov borta inatt, och mörkrädd som jag är ville jag inte sova själv hemma (särskilt när vi inte fått iordning hela lägenheten än osv...) så åkte till Bureå haha!
Idag har jag agerat skjuts till skolan åt min lillasyster och nu sitter jag även och väntar på att hon ska sluta skolan. Då ska vi iväg och handla middag till ikväll då hela familjen ska äta hemma hos oss. Himla mysigt! Hade förövrigt en riktigt härlig morgon. Gjorde en liten smoothie-bowl, té och såg Vänner.
Åt denna nyss till lunch, mmm. Ha en fin torsdag, KRAM.

tisdags-tips

Tänkte bara kika in här och tipsa om dessa téer! Älskar't. Dessa heter Clipper och smakar underbart, finns bland annat att köpa på Coop! Och ett litet plus är ju att förpackningarna är drömmiga.
Detta är det "lila" téet. Nu ska jag snabbt göra mig i ordning sedan traska mot jobbet. Ha en underbar tisdag!

Ubud

Sista stoppet på vår Bali-resa var Ubud. Dit åkte bara vi tjejer och bodde där typ tre-fyra nätter om jag inte minns fel? Dock regnade det heeela tiden vi var där vilket var lite tråkigt... Men vi hittade på en hel del saker ändå!
Vi gick såklart på Monkey Forest! Vilket var roligt, tills en apa kissade på mig och Moa uppifrån ett träd hahaha... Mindre kul.
Sedan var det ju såklart givet med yoga när vi var i Ubud. Lyckades få med mig tjejerna hihi, vilket jag blev superglad över. Tror dock aldrig jag svettats så mycket i hela mitt liv, helt stört varmt haha.
En hel del god mat var det även där!
Sedan hann vi även med att forsränna, shoppa litegrann och tatuera oss! Vi var i Bali nästan tre veckor men jag vill bara dit igen. Kan typ inte titta på bilder därifrån för jag blir så ledsen över att jag inte är där längre och att tiden gick för fort när vi väl var där. Längtar så stört mycket efter stranden längs hela Gili T och Canggu. Herregud vad underbart det var. Ska helt klart resa till Bali igen någongång! (typ snart helst)

LAST DAYS

Hej kära fina ni! Anledningen varför jag varit frånvarande: trasig datorladdare. Fick lite smått panik men beställde en ny direkt så idag fick jag hem den! Så I'm back. Idag är det en ledig måndag för mig och jag njuter så mycket. Och har varit effektiv idag! Besiktat bilen, köpt diskmaskin, städat/diskat osv och snart tänkte jag fortsätta i samma bana. Vi har bott här en vecka nu och ja, det ser fortfarande ut som ett slagfält här hemma haha. Men det tar sig sakta men säkert!
I lördags var jag ju dessutom ledig! Tror ni jag njöööt? Som fan, var länge sedan jag var ledig en lördag. Carpade den med att mysluncha tillsammans med Johanna, Tim och Laban på Brygg. Därefter hockeytittande hos min föräldrar och sedan mello-tittande hos Emmelie och Freddy. Micket bra lördag med andra ord.
Mitt nya beroende till frukost. Turkisk yoghurt, tinade hallon, granola (AXA's granola gjord på äpple, apelsin och pumpafrön är DRÖM).

Nu ska jag svepa i mig mitt té och dammsuga sovrummet. Kramar!

Uluwatu/Canggu

När vi åkt från Gili T så for vi mot Uluwatu och mötte upp de andra som vi hängde med resten av resan.
Tog tyvärr nästan inga bilder i Uluwatu då jag typ tre av fyra dagar låg i influensa... Typiskt! Men jag hängde med på litegrann trots jag mådde skit. Ville ju inte missa!
Sååå fint var det! Här är stranden Padang-padang. Dock är det stört mycket trappor nedför (sedan uppförs ju...) och tipsar inte att gå i dem om du har feber och är dödsförkyld haha.
Här var Dreamland-beach men tyvärr hann vi inte riktigt se det drömmiga med den stranden. Var jättemycket skräp längs med stranden och det regnade titt som tätt... Men tror det skulle vara superfint om det var en solig dag och att vågorna går rätt så dom inte spolar upp så mycket skräp!
Inte så dåligt utsikt från detta matställe iallafall!
Nästa stopp var Canggu och det tyckte jag nästan var det bästa stället. Vi bodde på Sikas homestay och var himla mysigt och rätt billigt! Låg på ca 70 kr natten. + det var nära till Shady Shack hehe.
Vi åt ofta på sjukt nice caféer.
Dom hade ett svenskt café! Fika hette det.
Frukostmaten på Shady får jag ju inte missa att visa bilder på. Drömmigt är bara förnamnet!
Surfdudes. Själv satt jag på stranden och läste bok medan dom surfade hahaha.

Tror jag tyckte om Canggu så mycket för det var inte lika "turistigt" som de andra ställena. Tipsar er verkligen att åka till Canggu om ni ska till Bali. Dock är det inte så fina stränder (det är mer surfstränder med höga vågor - inte så badvänligt) men annars var det dröm.

THIS MONDAY

Hej kära fina ni! Tänkte bara berätta lite snabbt om helgen. I lördags jobbade jag och därefter spenderade vi hela kvällen hos Labans pappa som fyllde 40 år! En riktigt mysig kväll trots att jag somnade i soffan haha... Och igår! Då flyttade vi. Finally! Så nu är det kaosartat i vår lägenhet. Trots att vi står utan de flesta möbler vi behöver för tillfället, så trivs jag redan så jävla bra. Jag vet att det kommer bli så jäkla grymt och att vi kommer älska att bo här.

Så, tredje flytten detta år och nu är vi tillbaka på Älvsbacka. Till och med centralare denna gång än förra lägenheten! Love it! Nu bor vi på 87 kvm (stort JAG VET), centralt som bara den (rättare sagt granne med Ainas café) och vi har ett förstahandskontrakt, så det är bara att spika upp en tavla vart fan vi vill. Så JÄKLA GÖTT!
Me atm. Dricker julkaffe (det enda vi hade kvar..) och bara njuter av vår kaosiga lägenhet. Men det känns ba så jävla nice. Strax ska jag gå och ta tag i köket, målet för dagen är att bli någorlunda klar där. Men först ska jag internetshoppa lite hehe... (är ju galet taggad på att inreda 87 kvm!!!!)

Kram!

Got a tattoo

Sista stoppet på vår Bali-resa var Ubud. Tyvärr regnade det alla tre dagar vi var där men inte hade vi tråkigt för det! En regnig dag efter att vi ätit lunch gick vi förbi en tatueringsstudio och vi ba "vi gör det!". Har såå länge velat tatuera mig och har även vetat säkert rätt länge vad jag ville göra för tatuering.

Det blev en liten text "create" på armen. Något som står mig nära hjärtat - att alltid fortsätta vara kreativ och skapa för det mår jag så jäkla bra av. En ständig påminnelse för något som står för "mig". Älskar min lilla tattoo! Och vill såklart göra några fler i framtiden hehe...

FRIYAY

Hej alla peeps! Äntligen fredag, men vilket egentligen inte har någon betydelse för mig då jag jobbar jobbar helg. Annars har jag haft fullt upp i veckan, jobbar 6 dagar och på det så har vi varit i vår nya lägenhet och tapetserat/målat om hela kvällar. MEN! Nu är det äntligen klart och vi tänkte börja flytta in på söndag! Lägenheten är sjukt stor så den kommer vara rätt tom nu de första veckorna (vi har bara en säng och ett matbord + diverse smått haha...) men det ska bli så jäkla kul att få inreda och eftersom, få känna efter vad vi vill fylla lägenheten med!

Just nu sitter jag framför tvn med en kaffekopp och tänkte snart göra mig klar för jobbet. Hoppas ni får en finfin fredag!

Gili Trawangan

Tänkte inleda mina små reseinlägg med denna peppiga bild. Här var vi på flygplatsen! Sjukt dryga flygresor dock... Först en timme till Stockholm, efter det sex timmar till Doha och därefter nio timmar till Bali. Men det gick rätt bra!
Vi bodde en natt i Sanur innan vi reste mot Gili T!
Vi hade så fint hotellrum!
Vi hade så himla tur för vädret var bra alla dagar (regnade lite på kvällarna) och kolla så fint!
Frukosten på hotellet var också så himla gött. Och bordet var just ovanför stranden!
Vi hyrde även cyklop för tjugofem kronor och simmade ut i vattnet. Och denna lilla krabat fick vi träffa på! Och en hel del fler sköldpaddor, himla häftigt!
Och för att inte tala om alla matställen.... Överlag i Bali! Så jävla nice alltså.
Här chillade vi på i en hängmatta som låg ute i vattnet. Fanns även hur många gungor som helst i vattnet.

Det var lite bilder från Gili T! Resten får ni senare, ska iväg på jobbet strax. Ha en fin tisdag!

home again

Hej alla finisar! Här har det ekat tomt ett bra tag, och det beror ju på att jag varit på resande fot i Bali i nästan tre veckor. Och bra har vi haft det! Förutom att det regnade hela sista veckan och att jag låg i influensa några dagar då haha men det kan vi ju bortse från.

Tänkte slänga ihop ett helt inlägg med en drös bilder (tog ca fem hundra bilder på tre veckor haha....) så ni får se hur härligt vi haft det! Förutom att vi landat i lilla Skellefteå igen har vi även fått nycklarna till vår nya lägenhet! Nu ska det bara tapetseras sedan är det klart för inflyttning. Är mer än pepp!!!