GOLD

Jordglob, ljusstakar, buddha, kruka, parfym och TV - några av julklapparna jag fick.

BLUE STRIPES

Egentligen har jag endast en lektion på tisdagar som börjar klockan ett men den blev inställd så när Laban drog till skolan imorse gick jag in till stan och tog bussen hem. Himla skönt och behövligt att ha en ledig dag när jag har mycket att göra. Packa resväska, städa, göra skoluppgifter, rensa garderob ja ni vet. Men just nu ligger jag i sängen, tittar på tumblr och dricker kaffe, sånt som man såklart hellre gör än alla måsten hehe. Ha en bra dag!

150126

Igår söndag, steg jag upp rätt tidigt och for sedan till stan för att hämta upp syster och Laban, på väg till Bureå lyckades oturligt nog bilen gå sönder men till slut kom vi oss hem. Vi tog bara lugnt hela kvällen, åt gomiddag och sedan for jag och Laban på bio. Vi såg American Sniper, en riktigt bra och dessutom verklighetsbaserad film! Idag har jag varit på skolan ett tag, sedan gick jag hem till Laban och vi har sett ut vår serie som vi såg tillsammans och käkat pizza. Lugn kväll och mysigt att spendera lite tid med min favorit innan jag drar med mina vänner till London på onsdagmorgon! Just nu ligger Laban och sover så tänkte krypa ner under täcket och göra det samma. Imorgon står packning på schemat eftersom jag inte ens packat ur resväskan sen jag var på Gran Canaria, aja packa om, packa rätt hehe. Sov gott!

23 JAN

Efter gårdagens långa skoldag gick jag hem till Laban. På kvällen for vi och köpte godis och bastade, en riktigt lugn och mysig kväll! Dock somnade vi alldeles för sent vilket resluterade i att vi vaknade alldeles för sent idag hehe...
Kom hem vid middagstid idag och har tagit en dusch, ätit middag, städat mitt rum och bytt sängkläder till de randiga jag fick i julklapp. Ikväll jobbar jag 22-03 och sedan ska jag hem till Laban och sussa. Resten av helgen är redan planerad vilket känns kul! Imorgon ska jag bjuda mina vänner på middag och umgås med dem och på söndag blir det mys med labbe. Ha en bra fredagkväll kära ni!!

I WANT...

Jag vill ta studenten, gå på festivaler, skriksjunga med mina vänner till veronica maggios texter, bara fara på roadtrip och köra någonstans och stanna där man känner för det, sitta uppe på ett berg med mina bästa vänner sena sommarnätter, pussas, träna och känna mig nöjd över min kropp, laga en stor brunch och bjuda alla mina vänner, lära mig att surfa, shoppa upp alla mina pengar, åka till en stuga mitt ute i skogen med mina vänner och bara vara, resa utomlands, festa hela natten, snurra på en jordglob och åka dit den stannar, skriva en egen bok, ta fina fotografier, kramas, flytta till en egen lägenhet, dansa tills benen värker, fara ut och springa tills man är helt slut, umgås med min kärlek, lyssna på musik, fara på tomorrowland, skaffa ett djur, få någon att le, klättra upp på tak mitt i natten och ha deeptalk med mina vänner, rita någonting riktigt fint, äta sushi, bada i havet, övernatta på stranden, besöka gran canyon, dricka drinkar på en uteservering med mina vänner, gå på spa, sprida lycka, ha en talang, bada från klippor, ha filmmys på balkongen med massa filtar och kuddar, gå kvällspromenader med ens kärlek, lära mig att göra drinkar, åka till new york, bada isvak, tälta, åka upp i eiffeltornet, inreda min lägenhet precis som jag vill, lära mig stå på händer, känna mig riktigt jävla cplycklig, äta pannkaksfrukost, åka iväg med min kärlek och mina bästa vänner, snorkla, volontärjobba, tjäna pengar på något jag älskar, sova med sin favorit varje kväll, äta frukost i sängen, inspirera människor, resa till bahamas och bali, besöka santorini, leva i nuet, äta pizza tills jag spricker, kolla på solnedgångar, bada badkar, se imagine dragons live, gå balen, göra spårade saker med mina bästisar, forsränna, köpa en acne-halsduk, ha ett växthus, baka paj, flytta ihop med ens kärlek, göra en totalförändring, ha myskväll med familjen, köpa en mini cooper, ja det finns mycket jag vill göra.

Och detta är nog inte ens hälften.

ONSDAG

Igår efter skolan följde jag med Laban hem och spenderade min kväll och natt där. Imorse var vi riktigt trötta men lyckades ta oss till skolan endå. Skoldagen har varit jobbig pga ständig huvudvärk, men efter skolan köpte jag gymkort och tränade med Laban sen tog jag bussen hem. Har just ätit middag och nu placerat mig i sängen, helt slut och trött haha. Kvällens planer är att slöa och börja på en skoluppgift. Imorgon väntas en riktigt lång skoldag sedan ska jag umgås med min älsklingskille! Blir mys, ha en fin kväll!

PICTURES

Åh så bra vi hade det.

20:34

Jag är en sån person som lätt får dåligt samvete, vill vara alla till lags och det värsta jag vet är när folk är sur på mig. Och det gör att jag ofta har ont i magen, mår dåligt och har rätt mycket ångest. Men varför? Varför ska jag hela tiden gå och oroa mig och må dåligt över att folk inte tycker om det jag gör. Jag har kommit till den punkt då jag insett att mitt mående är oerhört viktigt och att jag borde göra något åt det när jag mår såhär. Och jag orkar fan inte mer. Varför ska jag slösa energi, huvudtaget på såna människor som sänker mig, trycker ner mig och får mig att känna mig sämst. Varför inte bara lägga tid och energi till dom som uppskattar det jag gör, får mig att må bra och ger mig positiv energi. SKIT I vad andra tycker, ärligt. Kör ditt eget race och gör det som känns bäst för dig.

Även om mitt mående är riktigt i botten ibland så har jag nog aldrig varit så lycklig som jag är idag. Jag är otroligt lyckligt lottad som har de finaste människorna i mitt liv. Spendera tid med dom istället för att lägga energi på folk som inte är värda det.

Även om det låter själviskt
Så är du den viktigaste i ditt liv, ditt mående är det viktigaste
Ack så sant, men ack så svårt att våga inse

Punkt slut.

MY MONDAY

Dagen började sådär men blev bättre när jag, Lisa och Emmelie träffades efter skolan för en fika, catch-up och så nu när man fick decembers lönebesked som var förvånansvärt bra så blev det att vi äntligen bokade en resa tillsammans i vår som vi pratat om flera månader. Känns riktigt roligt och mysigt att få fara på en resa med mina bästa vänner innan jag går ut gymnasiet och särskilt när man inte vet vart jag hamnar eller gör efter jag gått ut skolan. Så förhoppningsvis blir det en riktigt bra resa med bara mina två favoriter.

Annars så känns det lite jobbigt att vara tillbaka till skolan. Har en stor plugghög att ta itu med och sen är väl inte humöret på topp heller. Tur jag har mina fina vänner, familj och pojkvän som gör mina dagar så mycket bättre. Sköt om er, puss!

GRAN CANARIA

Egentligen borde jag nog sova. Särskilt när klockan visar 01:33 och man har skola imorgon. Men när man åkt flyg flera flera timmar och jag inte kan sova så tänkte jag visa en del av bilderna vi tog på Gran Canaria. Tog inte mer än 120 bilder denna resa, men som sagt det är inte det viktigaste och jag har haft det så underbart och mysigt även om de stunderna inte fotograferades.
Vårt poolområde på hotellet. Ett riktigt fint och mysigt hotell bodde vi på! Dock var det inte sol mer än tre dagar denna vecka men det var en bra resa endå.
Att bada på stranden hann vi även med en av de soliga dagarna!
Denna resa har vi nog inte gått mer än 1 mil sammanlagt konstaterade vi ikväll i bilen påväg hem från flygplatsen. Vi har mest bara ätit massor av gott (pizza varje dag, burger king-mat, ett par cider varje dag och chips i mängder). Även om det varit mulet väder och inte varmare än 20 grader större delen av veckan så har vi haft så mysigt endå. Gått runt, tagit lite bilder, sett flera avsnitt av serier, ätit massor och bara myst på. En riktigt behövlig resa då jag varit avkopplad till 100 % hela tiden och dessutom haft min favoritperson omkring mig varje dag.

Nu när jag är hemkommen och ligger här i min säng kan jag inte annat än le och tänka att denna resa, trots vädret, så har den varit så bra. Och att jag har så himla kul med denna pojk på bilden ovan går ju inte att undkomma. Hade folk sett oss i veckan, så störda och flamsiga vi är tillsammans (men OJ så roligt vi har det hihi) hade de nog börjat undra.. Haha nä då, men åh vad jag är kär i honom och åh vad han gör mig till den lyckligaste människan. Har nog den finaste killen på jorden.

Nu är det nog dags att sova för mig så detta inlägg inte blir en mil långt. Har fler bilder att visa, men de kommer en annan dag.
Puss och godnatt!

14 JANUARI

Idag har det varit jättefint väder och såklart resulterade det i att vi brände oss. Till middag tog vi hem mat från Burger King och nu ligger vi i sängen och äter chips och dricker cider. Imorgon ser vädret lovande ut också och då blir det ännu mer sol och bad! Ha en fortsatt fin onsdagkväll! PUSS.

MÅNDAG

Här borta har vi det alldeles underbart. Idag har vi gått en sväng till stranden sedan tagit det lugnt vid poolen. Sedan blev vi så trötta så vi placerade oss i sängen med pizza och såg Breaking Bad. Nyss har vi varit ute och gått en sväng och nu ska vi göra nutellamackor och se lite mer serie. Imorgon hoppas vi på ännu en dag med bra väder!!

Hoppas ni får en fin vecka, PZ

10 JANUARI

WEHEARTIT - emmaohg

Första skolveckan har passerat och efter att man på jullovet hade vänt på dygnet helt så var det riktigt svårt att stiga upp dessa tre skoldagar. Nu är det som tur helg igen och gårkvällen spenderades med Laban, Nils och Emmelie. Det blev spel, skräckis och en biltur till Umeå. Somnade därmed väldigt sent inatt och nu håller jag på packa för fullt. Imorgon drar äntligen jag och Laban utomlands! Ska bli så skönt att komma iväg till värmen och slippa skolan för en vecka. Ha det så bra så länge! Puss fina ni.

CHRISTMAS-BREAK

Tänkte summera mitt jullov i bilder och text:
ph 1 / Min julafton spenderades hos kusinerna och var det var riktigt mysigt med massa god mat och bästa sällskapet. Julklapparna jag fick är jag även riktigt tacksam över och någon dag framöver ska jag försöka visa dem för er.
ph 2 / Juldagen blev det fest och utgång med massa favorittjejer, dock slutade min kväll tidigare än vad jag trodde då jag inte mådde så bra haha.
Min nyårs var hur bra som helst. Vi var några som åt middag och förfestade tillsammans tills vi drog till en fest där resten av mina kompisar var. Vid tolvslaget stod vi ute på bryggan och fick en nyårspuss hihi. Resten av natten gjorde vi lite allt möjligt och var lite överrallt tills vi gick hem och sov. (har inga bilder från nyårs haha..)
I helgen hade jag, Lisa och Emmelie myskväll och sleepover där vi gjorde allt möjligt. Främst åt vi massa godsaker och kollade resor. Utan att vi lyckades boka en resa somnade vi alldeles för sent (snarare halv sju på morgonen) och efter några timmars sömn gjorde vi en god brunch på söndagen. Älskar mina tjejer ♥
ph 1 / Min nya jordglob, ljusstakar, buddha, och kruka som jag bland annat fick i julklapp.
ph 2 / På mitt jullov har jag även bokat en utlandsresa med laban (far om 5 dagar!!!), jobbat, sett bio, sovit ALLDELES för länge varje dag, umgåtts med kompisar, ätit för mycket onyttigt (skärpning vafan), shoppat osv. Har även läst alla mina lappar ur min "lyckoburk" från 2014 och börjat på en ny för 2015. En bra grej det där. När jag hade läst alla mina 147 lappar konstanterade jag att 2014 var ett rätt bra och händelserikt år, men jag vet att 2015 kan bli så mycket bättre. Kan nog dessutom inte vara så mycket lyckligare än vad jag är just nu. Livet är bra.